TRADUCTOR D ´IDIOMES

TRADUCTOR D ´IDIOMES

Translate

dimarts, 28 d’agost del 2012

Tajine de pollastre i verdures



* Ras el Hanout es una barreja d'espècies marroquina  d'herbes i espècies (entre 4 i 30) que té l'origen en la cuina marroquina encara és emprada en altres països del Magreb.1 El nom d'aquesta barreja en àrab significa literalment el cap de la botiga fent referència a la millor barreja d'espècies que el mercader pot oferir. Aquesta mixtura és típicament utilitzada en la majoria dels tajines marroquins encara que s'usa amb freqüència en el cuscús i altres plats. Hi ha tres tipus de mescles de Ras el Hanout: Lamrouzia, l'msagna i Monuza.
No hi ha una recepta única del res al hânut, cada venedor o cuiner l'elabora d'una manera especial que el caracteritza. Se sap que la composició sol incloure: pebre negre, comí, cardamom, nou moscada, canyella, pebre vermell, gingebre, etc. 

Si no disposem d'una tajine podem preparar igualment aquesta recepta en una cassola de fang i una tapa.

En cas de tenir d'una placa vitroceràmica o una d'inducció (en el meu cas) no hi ha cap problema per no poder gaudir d'aquesta recepta, a la ferreteria venen unes plaques de difusió de calor aptes per a aquesta classe d´electrodomestics i es pot cuinar molt bé en estris de fang, aquí el resultat
Actualment han sortit al mercat uns nous models, la base es de ferro i la tapa de ceràmica, fantàstics, aptes per inducció 
Ingredients
Pollastre tallat a trossos petits
Ceba
Pastanaga
Tomàquet madur
Pebrot vermell
Patates
Un cap d´alls
Oli d´oliva
Sal
Pebre negre
Fulles de llorer
Canyella en pols
Ras el Hanout *
Un got d´aigua ( en el meu cas conyac )

Preparació
En primer lloc assaonar amb sal i pebre els trossos de pollastre i els segellem en una paella amb oli, quan comencin a prendre color els retirem del foc i els reservem.

Tallar la ceba i els pebrots en juliana, la pastanaga a rodanxes, les patates i els tomàquets a quadrats, sofregir-la junt amb els alls amb la pell a la tajine que ja tindrem al foc amb oli, col-locar la verdura al voltant del recipient i en el centre el pollastre, afegir les fulles de llorer i les espècies, rectificar de sal i pebre si cal, tapar i deixar cuinar mínim uns 30 minuts ( dependrà de la quantitat d´aliments que haguem de cuinar ), a la meitat de la cocción afegir un got d´aigua o conyac ) deixar reduir i llest per menjar.

Es pot acompanyar d´arròs blanc o cuscús.

Bon profit

Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

23 comentaris:

  1. tMe gusta la tajine.... tengo ganas de adquirir una....

    ResponElimina
  2. que bueno tiene que estar¡¡¡¡¡me gusta

    ResponElimina
  3. Holaaaa, como me gusta esta olla marroquí! es preciosa y ya me gustaría tener una. Este plato tiene que estar bien bueno, en el barro siempre quedan los guisos espectaculares. A ver si pruebo esta mezcla de especias de la que todo el mundo habla maravillas.
    Me alegro de verte, guapis!
    Un besoooo

    ResponElimina
  4. Exquisita tajine de carne me encanta ,luce muy bonita que ganas de probar,abrazos y abrazos.

    ResponElimina
  5. susanna segur que estaba bonissim! es nota moltisim la diferencia cuan cuines amb cassola de fang o tajine oi? jo en tenia una pero la vaig regalar al veí perquè no tenia ni una cassola ni diners per comprarne.... m'en haure de comprar un altre!

    ResponElimina
  6. Que perdudes estem ...La calor !!!! que no donan ganes de cuinetes ...ja,ja...pero poc a poc ens anem posan al dìa, amb aquesta recepta he recordat el viatge al Marroc ...quines ganes de tornar !!! els aromes del tajine son impresionants !!!
    Molts petons.

    ResponElimina
  7. Como me gusta la comida con especias , me apunto este pollo que tiene que estar delicioso.
    Besos!!!

    ResponElimina
  8. Molt bona esta recepta, m'encanta.
    El recipient molt curiós, no ho havia vist mai.
    Besets.

    ResponElimina
  9. Susana,antes de nada darte las gracias por tu apoyo y cariño, espero que hayas pasado un lindo verano, tendré que pasar por la ferreteria, para mirar esas placas por que a mi me gusta tambien cocinar con cazuelas de barro y esta receta se ve genial y no digamos esa cacerola tan chula donde has preparado esta rica receta un bst guapa

    ResponElimina
  10. Graciás por tu fantástica receta Susanna, tengo en cas Ras el Hanout y mira tu por donde ya se como y con que usarlo. El Tajine precioso, yo estoy en espera de recibir el mio. bss.

    ResponElimina
  11. Quins records del Marroc, Susanna! Quan hi vaig ser també em vaig emportar cap a casa una cassola de fang per a fer tajine. reconec que al principi hi estava enganxada, i ara fa temps que no l'utilitzo. Prenc nota de la teva recepta, a veure si m'animo! T'ha quedat fantàstic, el tajine! Petons

    ResponElimina
  12. El Ras-el-Hanout és potser la meva barreja d'espècies preferida (val, empatada amb el curry). Jo la faig servir també per a adobar la carn -de fet els pinchos morunos la porten- i sempre em fa gaudir.

    No tinc tajine, però està clar que tard o d'hora n'hauré d'aconseguir una!! :)

    ResponElimina
  13. Hola Marina guapa tu

    La veritat es que tot el que si cuina queda motl i molt bo

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  14. Que rico, el único problema que tengo yo para hacerlo es que mi cocina es de inducción y no admite el barro, que pena, besos
    SOFIA
    Milideasmilproyectos

    ResponElimina
  15. Hola Susanna, em pensava que estaves molt enfeinada al ser estiu i acabo de llegir el teu comentari. Un petó molt fort de part de l'Antonio i meu, anima't. Si et va bé et truco demà i parlem una estoneta, d'acord?
    El tajine de luxe, tindré que mirar aquest estri per adaptar la placa d'inducció.
    Mil petons i una abraçada ben forta per tots.

    ResponElimina
  16. Ja he provat el Ras el Hanout, dona un gust molt bo, segur que amb el tajine deu sortir bo i tendre, molt bona recepta.

    ResponElimina
  17. Com m'agradaría tenir un recipient com aquest, hauré de mirar!!!
    DELICIÓS PLAT GUAPA :)

    ResponElimina

  18. http://cocinica-cocinica.blogspot.com.es/
    El aspecto es inmejorable.

    Besicos

    ResponElimina
  19. Hola Susanna, que buena receta.
    Estas especias también las tengo y la verdad dan un buen sabor donde las pongas.
    Petonets guapa

    ResponElimina
  20. Hola guapa,
    Ara m'adono que aquest post se m'havia passat per alt!
    M'encanta la recepta, ja saps que a mi les espècies m'encanten...!!!
    Una abraçada,

    ResponElimina
  21. hhhhhh me encanta y casi siempre lo como xk soy marroquina tmbn besos

    ResponElimina

Hola i benvinguts, moltes gràcies pel comentari i la visita , sempre els llegeixo encara que no pugui contestar a tots, però si tens algun dubte no deixis de preguntar,i et contestaré gustosament.

Mil petonets i fins aviat Susanna

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...