Visita la nostra petita botiga

TRADUCTOR D´IDIOMES, AQUI

dilluns, 17 d’octubre de 2011

LA NOVA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA



Hola Família

La Rosa Baró Nutricionista - Dietista, ens presenta aquesta nova piràmide alimentària, que crec que es molt  interessant de compartir,
LA NOVA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA

Experts internacionals, per iniciativa de la Fundació Dieta Mediterrània, han elaborat una nova piràmide, que va més enllà dels aliments i integra indicacions de tipus social i cultural:
  • Menjar en família
  • Productes locals 
  • Activitat física diària
  • Descans adequat
El nou esquema recorda que els millors aliments són els de temporada, frescos i poc processats que, a més, són respectuosos amb el medi ambient.



Com a elements imprescindibles no han de faltar:
  • els cereals, preferentment integrals, les hortalisses i les fruites 
  • aigua (entre 1,5 i 2 litres al dia), que pot ser completada amb infusions 
  • 2 racions de productes làctics (baixos en greixos).  
  • Imprescindible l'oli d'oliva i com a novetat s'inclouen espècies, herbes, cebes i alls
  • un grapat d'olives i/o fruits secs
  • llegums 3 vegades a la setmana
  • peix (2 o més), carn blanca (2) i ou (2-4)
  • carn vermella i els embotits: 1-2 racions a la setmana
  • el vi i la cervesa amb moderació
  • els aliments rics en sucres greixos 2 racions petites a la setmana
  • Les patates en aquesta nova guia d'alimentació només es permeten 3 vegades a la setmana i que no totes fregides!
I per obtenir tots els beneficis de la Dieta Mediterrània s'ha de reduir lleugerament la quantitat per ració, per adaptar-lo al ritme de vida actual, i realitzar exercici físic (30 minuts al dia), s'ha de descansar adequadament i seure al voltant de la taula en companyia de la família i/o amics.

 hht://enrocalacuina.blogspot.com/       
Desitjo que t´agradi- Susanna

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...